Neden Stüdyo Ekipmanı kullanmalısınız?

Stüdyo Fotoğrafçılığı eskiden pahalı bir işti. Bu nedenle, bu tür fotoğrafçılık birçok fotoğrafçı için nispeten bilinmiyordu.

Ancak şimdi, profesyonel bir fotoğraf stüdyosu çok uygun fiyatlı! Geniş ürün yelpazemizden dolayı uzun bir yazı olabilir, bu nedenle temel bilgileri kapsamak ve bazı terminolojiyi açıklamak için bu mini stüdyo kılavuzunu sizler için yazdık.

Gölgeler Hakkında Temel Bilgiler

Bir gölgenin uzunluğu ve sertliği ışık kaynağının gücüne, nesneye olan uzaklığa ve ışığın türüne göre belirlenir: doğrudan veya dolaylı. Bunu kendi gölgenizle karşılaştırın: güneşli bir günde

uzun, sert bir gölge. Bulutlu bir günde gölgeniz neredeyse hiç görünmez.

Bunun nedeni, bulutların güneş ışığı üzerinde bir difüzörün stüdyo flaşı üzerinde yaptığı etkinin aynısını yapmasıdır: ışığı daha eşit hale getirir ve nesnenin etrafında sekmesini sağlar.

Örnek 1, “ana ışık” adı verilen bir stüdyo flaşıyla doğrudan aydınlatılan konuyu göstermektedir. Uzun ve keskin bir gölge oluşturur.

Örnek 2, her biri softbox difüzör kullanan bir flaşla aydınlatılmıştır. Konu sadece daha eşit şekilde aydınlatılmakla kalmıyor, aynı zamanda gölgeleri daha fazla aydınlatıyor ve daha yumuşak hale getiriyor.

Ek Aydınlatma

Arka planı aydınlatmak için ek ışıklar kullanılabilir.

Bir veya daha fazla ek flaş kullanarak gölgeleri ortadan kaldırmak için eşit şekilde aydınlatabilir veya gradyan efekti oluşturabilirsiniz.

Portre çekimlerinde, örnek 3’te gösterildiği gibi, üçüncü bir ışık (“efekt ışığı”) genellikle portrede daha fazla derinlik yaratmak için saç ışığı olarak kullanılır.

Difüzörlerin Kullanımı

Çoğu flaş kiti standart olarak difüzörle birlikte gelir. Difüzörün amacı, bulutlu bir günde bulutların güneş ışığına yaptığı gibi ışığı eşit şekilde yaymaktır. Bir diğer faydası da cam nesneler ve yüzler üzerindeki yansımaların azaltılmasıdır; bu da örneğin bir kişinin terli görünmesine neden olur.

Softbox en yaygın çözümdür. İç kısmında yansıtıcı gümüş bir tabaka vardır ve bu tabaka ışığı bir difüzör aracılığıyla ileri doğru yayılmadan önce bir araya getirir. Bu sayede mevcut ışık en iyi şekilde kullanılır.

Şemsiye difüzörün ana avantajı, kurulumunun çok az zaman almasıdır. Bu da onu taşınabilir bir stüdyo için ideal kılar. Ancak softbox ile karşılaştırıldığında daha fazla ışık saçılır, dolayısıyla aydınlatma verimliliği daha azdır. Bu durum, flaşın gücünü artırarak ya da nesneye daha yakın konumlandırarak telafi edilebilir.

Reflektörlerin Kullanımı

Reflektörler stüdyo fotoğrafçılığında en yaygın kullanılan araçlardan biridir.

Bunları gölgeleri aydınlatmak veya nesneye hafif renkli bir ışık yansıtmak için kullanabilirsiniz. Çeşitli boyut ve şekillerde gelirler, bazıları 5’i 1 arada veya 7’si 1 arada olup aralarından seçim yapabileceğiniz birden fazla renge sahiptir.

Ayrıca aydınlatma ekipmanı kullanmak istemediğinizde mevcut gün ışığından en iyi şekilde yararlanmanızı sağlarlar.

Ne kadar güce ihtiyacınız var?

Portre Model çekimi yapıyorsanız veya küçük ürün fotoğrafçılığı yapıyorsanız 100-150Ws flaş kafaları kullanılabilir. Bütün bir insanı çekerken, 200 Ws istenen minimum değerdir. Daha büyük gruplar ve nesneler için 400W flaş üniteleri tavsiye edilirken, çok büyük insan grupları için 600W ve 800W veya daha fazlası en iyi seçimdir.

Elbette gerektiğinde bir ünitenin flaş gücünü her zaman azaltabilirsiniz. Projeniz için çok az ışığa sahip olmaktansa biraz kısmak daha iyidir!

Flaş Işığı ve Sürekli Aydınlatma

Sürekli aydınlatma “ne görürseniz onu alırsınız” yaklaşımı sunar. Bu, ürün fotoğrafçılığı ve video için idealdir. Modellerin çekimi de mümkündür, ancak bir model için sürekli parlak ışık daha az hoştur. Ayrıca göz bebeklerini küçültür, dolayısıyla fotoğraf flaş ışığı kadar doğal olmaz.

Flaş ışığının avantajı, mutlaka bir tripoda ihtiyaç duymamanızdır: stüdyo flaşları kullanarak fotoğraflarınız titreşime karşı daha az hassastır. Ayrıca hareketi ve anı yakalamada (“dondurmada”) daha iyidir.

Hangi kamerayı kullanmalısınız?

Ultra yüksek teknolojili bir fotoğraf makinesine ihtiyacınız yok. Temel olarak, deklanşör hızını, diyafram açıklığını ve ISO değerini manuel olarak girmenize izin veren herhangi bir fotoğraf makinesi stüdyo fotoğrafçılığı için uygundur. İyi bir başlangıç noktası ISO değerini 100’e ve deklanşör hızını 1/125’e ayarlamaktır.

Daha sonra istediğiniz aydınlatma değerlerini bulmak için diyafram açıklığı ve flaş kafasındaki güç ayarıyla denemeler yapabilirsiniz. Alternatif olarak, en iyi değerleri hızlıca bulmak için bir flaş ışık ölçer kullanılabilir.

Hangi kamera ayarını kullanmalısınız?

Stüdyo flaşları kullanıyorsanız, ISO100 iyi bir başlangıç noktasıdır ve enstantane hızı 1/125’tir. Elbette bunu deneyebilirsiniz, ancak genellikle iyi sonuçlar verir. Kesin ışık miktarı, fotoğraf makinenizdeki diyafram ayarı ile stüdyo flaş(lar)ının güç ayarının bir kombinasyonudur.

Aydınlatma Teknikleri

Bu resim yukarıda açıkladığımız çeşitli aydınlatma fikirlerinin bir kombinasyonunu göstermektedir. Ana ışık kameraya yakın ve bu sahne için en fazla ışığı sağlıyor. Bu, ayarladığınız ilk ışıktır.

Daha düşük güç ayarındaki dolgu ışığı derinlik sağlar. İsteğe bağlı reflektör efekt ışığı olarak çalışır. İsterseniz ek bir flaşla değiştirilebilir.

Yine isteğe bağlı olan arka plan flaşları arka plandaki tüm gölgeleri ortadan kaldırır.

Diğer Aydınlatma Teknikleri

Stüdyo aydınlatması ile olasılıklar sonsuzdur. Yaratıcılığınızı serbest bırakın!

Yaygın bir aydınlatma tekniği düşük anahtar aydınlatmadır (örnek 4). Bir fotoğrafın ilginç, gizemli veya atmosferik görünmesini sağlar. Az sayıda ışık kullanılır ve çok sayıda gölge vardır.

Örnek 4
Örnek 4

Örnek 5 bunun tam tersini göstermektedir: yüksek anahtar aydınlatmada çok az gölge vardır veya hiç yoktur ve fotoğrafa taze, neşeli bir görünüm verir. Standart bir flaş kitiyle, fotoğrafa aradığınız özel görünümü vermek için seçebileceğiniz çok sayıda aydınlatma seçeneğine zaten sahipsiniz.

Örnek 5
Örnek 5

Tüm bu efektler standart bir flaş kiti ile elde edilebilir: iki stüdyo flaşı ile aradığınız atmosferi yaratmak için çok sayıda seçeneğiniz vardır.

Bir Stüdyo Flaşını Nasıl Bağlarım?

Tüm stüdyo flaşları bir senkronizasyon kablosuyla birlikte gelir. Bunu kameranızın üst konektörüne bağlayabilirsiniz. Kameranızda yoksa, belki de kamera flaş tetikleyiciniz vardır. Kameranızı bir tetikleyici ile donatmak için bir tetikleyici de kullanabilirsiniz.

Slave Modu kullanmak

Başka bir seçenek de bağımlı moddur. Çoğu stüdyo flaşında yerleşik bir slave sensörü bulunur. Stüdyo flaşınızdaki “Uzak” düğmesini açmanız yeterlidir. Dahili sensör başka bir flaşı “görür görmez” flaşı aynı anda tetikler. Pratikte, “slave” modunu kullanmak sınırsız sayıda flaşı aynı anda tetiklemenizi sağlar.

Bunun dezavantajı, flaşların birbirinden uzak olduğu kurulumlarda işe yaramamasıdır: bir flaş diğerini görmeyebilir, bu yüzden patlamaz.

Kablosuz çalışın! Uzaktan Tetikleme Seti

Stüdyo flaşlarını tetiklemek için en yaygın kullanılan çözüm kablosuz tetikleme setidir. Bu, kızılötesi (slave) gibi sinyalin fiziksel olarak engellenmesinden etkilenmez.

Bu yüzden stüdyo flaşlarınızı tetiklemek için çok güvenilir bir çözümdür.

Modelleme Lambası nedir?

Tüm stüdyo flaşları bir modelleme lambası ile donatılmıştır. Bu, kompozisyonunuzu oluştururken yardımcı olur. Gölgelerin nerede olacağını, istenmeyen yansımalar olup olmadığını vb. görmek için açabilirsiniz.

Paraflaş Test Düğmesi ne işe yarar?

Bir flaş patlamıyorsa, bunun birkaç nedeni olabilir.

Belki de senkronizasyon kablosu düzgün bağlanmamıştır, flaşlar slave modunun düzgün çalışması için birbirinden çok uzaktadır veya kablosuz tetikleme seti alıcısı göndericiden farklı bir kanala ayarlanmıştır.

Test düğmesi, sorunun ne olduğunu bulmanıza yardımcı olur.

Bu Spigot Adaptörü denen şey nedir?

Tüm ışık standları ve diğer lamba tutucuların çoğunda spigot adı verilen evrensel bir konektör bulunur. Neredeyse tüm fotoğraf stüdyosu ekipmanları bu evrensel bağlantı kullanılarak standlara monte edilir.

Bu nedenle, ışık standları çeşitli şekillerde kullanılabilir: bir reflektör tutucu ile veya bir arka plan destek sistemi için yapı taşları olarak.

Tags:

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir